Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 30 kwietnia 2018

Neonowy Kokonek ombre i chusta Rachel

Moja 8 letnia córka gdy tylko zobaczyła ten nietypowy motek od razu pięknie poprosiła abym zrobiła coś dla niej... tak więc neonowa chusta Rachel została wydziergana specjalnie dla Emilki ;-)

Zacznę jednak od tego, iż włóczkę  otrzymałam do przetestowania od Kokonki.pl i już wiem, że niebawem będzie dostępny na ich stronie - obecnie testy włóczki trwają nadal.

Neonowy kokonek ombre: to 100% akryl, posiada 3 nitki ( nie są skręcone) i tak samo jak reszta kokonków zmiana koloru włóczki występuje nitka po nitce, dzięki czemu uzyskujemy efekt cieniowania.
Kolory to: neonowy róż, neonowy pomarańcz i neonowy żółty są soczyste i bardzo energetyczne można powiedzieć że odcienie są jak słodki cukierek ;-)

Otrzymałam motek o długości 1100 m ale wiem, że prawdopodobnie będzie dostępny jeden rozmiar 1000 m i to spokojnie wystarczy na sporą wielkość chusty Rachel. Ja zużyłam niecały motek. Zostało sporo żółtego koloru, więc na pewno zrobię z niego np. kwiatka jako dodatek do chusty lub przypinkę do czapki.
Jeżeli miałabym porównać kokonka 100% akryl to jest on bardzo zbliżony do mufina, jednak według mnie jest bardziej delikatniejszy w dotyku (Mufin jest szorstki). Nić tego kokonka nie daje połysku, jest "matowa" tzn nie jest taka śliska, gładka jak w kokonku 50% akryl/50% bawełna. Chustę przyjemnie się dziergało, włóczka jest matowa więc nici trzymają się razem (choć nie są skręcone), nie ześlizguje się z szydełka. W trakcie dziergania chusty zrobiłam błąd, musiałam spruć dwa rzędy i odbyło się to bez problemu. Motek jest bardziej zbity przez co nić nie plącze się.
Praca z kokonka 100% akryl wychodzi bardzo ciepła i miękka. Po praniu i blokowaniu nadal zachowuje swoje właściwości. Dotychczas nie zaobserwowałam zmechaceń.

Wzór chusty Rachel: Jest bardzo prosty, w sam raz dla osób początkujących. Ja skorzystałam ze schematu umieszczonego w grupie na Facebook- u: Chusty i szale razem dziergane.

Jedyny minus jaki zauważyłam: nić dość łatwo przerwać rękami bez użycia nożyczek, więc przy wiązaniu supełków np. podczas robienia chwostów (frędzle do chusty) trzeba uważać aby nie naciągać zbyt mocno nici bo przy takim energicznym naciągnięciu może się zerwać.
Natomiast warto zaznaczyć, że nić podczas dziergania chusty była w jednym kawałku i nic się nie zerwało.

Podsumowując:
Uważam, że kokonki 100% akryl są godne uwagi i na pewno zakupię motki z tej linii, gdyż kolory są obłędne, praca z nich bardzo ciepła i miła w dotyku. A co najważniejsze córka z radością odebrała swoje zamówienie ;-)

Jeśli tylko Kokonek ombre 100% akryl będzie dostępny w sprzedaży umieszczę tutaj link .

Wzór: Rachel
Włóczka: Kokonki ombre 
Skład: 100% akryl
Ilość nitek: 3 nitki
Długość włóczki: 1100 m
Kolor: neonowy róż/ neonowy pomarańcz/ neonowy żółty
Szydełko: nr 3.0
Wymiary: 146 cm x 76 cm (mierzone bez chwostów)












5 komentarzy:

  1. Piękna chusta. Kolorki przeurocze. Miłej majóweczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna kolorystyka- fajnie rozjaśni stonowane kolory. W sam raz dla młodej damy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję ;-) Kolory są tak żywe,że córka się nie zgubi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolor bardzo żywy i odważny. Myślę, że dla osób, które lubią ekstrawagancki styl sprawdzi się idealnie.
    -------------------------------------------------------------
    https://dobreziolko.com

    OdpowiedzUsuń