Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 22 maja 2018

Chusta szydełkowa Milles z Muffina

Dziś prezentuję chustę szydełkową , wzór to Milles i wykonałam ją z włóczki Muffin zakupionej w Kokonki.pl . Korzystałam ze schematu który jest dostępny na grupie Facebook: Chusty i szale razem dziergane.

Zacznę od wzoru chusty - Milles robi się bardzo szybko, udało się w 5 dni. Jest bardzo przyjemna w dzierganiu, ilość powtórzeń jest dowolna, więc można uzyskać pożądaną długość chusty. Po dwóch powtórzeniach robiłam chustę z pamięci, więc nie wymaga ciągłego patrzenia na wzór. Oprócz tradycyjnych słupków i łańcuszków w schemacie występują także słupki reliefowe i puf - bardzo proste do nauczenia np.z filmiku na YouTube.

Włóczka Muffin - to 100 % akryl, można zakupić w jednym rozmiarze czyli 2000 m , zawsze występują 3 kolory w motku. Podobnie jak w kokonach ombre kolor zmienia się nitka po nitce. Ilość nitek to 3, nie skręcają się.
Muffin w pracy jest dość szorstki i trochę skrzypi ale na to, ma też wpływ odpowiedni dobór szydełka. Uważam, że należy wybrać taki rozmiar szydełka aby praca była w miarę luźna. Jeśli będziemy dziergać bardziej ściśle to niestety chusta wyjdzie zbyt sztywna ale - co kto lubi ;-)
Motek Muffin 2000 m kosztuje około 39 zł, ja wydałam mniej bo kupiłam na promocji. Na chustę Milles zużyłam około 1000 m czyli pół motka. Została mi druga połowa, więc na pewno wykorzystam ją w przyszłości. Jest zatem włóczką bardzo wydajną i ekonomiczną ;-)


Włóczka: Muffin nr 138 (beż/róż/szary) 
Ilość nitek: 3 nitki
Długość włóczki: 2000 m - ja zużyłam około 1000 m (pół motka)
Szydełko nr: 3,5
Wzór: Milles









6 komentarzy: